viernes, 26 de marzo de 2010

26-03-2010 Llosa Viangu

PEREDA-CUESTA CABALLU-VALLE MIXARES-LLOSA VIANGU-RUMORU-PEREDA
Güei como otres munches vegaes dibemos dir pa un sitiu y finamos n'otru, l'home del tiempu paez tener daque encontra Degaña, asina que colamos pal extremu contrariu.
En Villaviciosa espérennos Emilio, Eduardo, Alberto y Riestra, dende Uvieu venimos Bernardo, Juan Carlos y Yo.
Tiramos pa Llanes, tras pasar con éxitu'l radar de la Guardia Incivil llegamos a La Pereda (46), a la solombra la ilesia dexamos los coches, nosotros ponemonos a caleyar baxo'l sol.
Anque entovía nun caliente enforma vamos a buscar la solombra de los ocalitos, crucíamos l'arroyu de Les Pises y tardamos un ratín n'atopar el senderu buenu, bueno, el que meyor nos parecio.
Tras empericotanos nel Ribazu vamos subiendo pela Cuesta'l Caballu hasta dar cola portiella (400) que nos dexa na Paré del Texéu, seguimos hasta lo cimero del cordal (650), les ablucantes güeyaes al Cuera y a la Costa recompensen l'afanosa caminata.
Los piornos y lo cársticu del terrenu nun faciliten na l'ascensión, anque ya nun quea na que subir, baxamos peles Picoretes (570) y Les Berodies.Tiramos pala manzorga, ente braña y braña algamamos La Cutera (620), tras güeyar el valle Mixares damos la vuelta y baxamos al Valle la Raiz (450). Caleyamos ente asturcones peles camperes verdes y llanes.
A un llau'l Monte Traviesu que nos tapa'l Cantábricu, al otru la fastera norte del Cuera col Turvina arribona del too que dexanos ensin ver los Picos, asina ye la Llosa.
No más estrecho, en pasando La Llaguna atopamos un llugar afayaizu, eso y el ruxir de les tripes faen que casi ensin danos tiempu a sentanos ya temos xintando.
Pegaos a la muria duna cuadra, dando-y un mordiscu al bocadillu y tentando la bota vino, les manes entamen a ponese igual que les oreyes, ¡tieses!. El día tornose fríu y gris.
Finamos de xintar, en comprobando que nun queá rastru de nuesa estancia seguimos p'alantre, salimos de la Llosa pelos Bardales (641) y Les Cuestes.
Volvemos a güeyar la mar, xusto al mismu tiempu qu'entama a moyasenos la cabezona, chamos un ratín debaxo d'un árbol, nun acaba de venir la ñube. Arrancar y entamar a cayer agua como si fuera un cataclismu.
Pasamos per Les Camperes (450), una pergüapa atalaya, seguimos fastera abaxo hasta dar en Rumuru (209) unes cases en ruines y un rabañu de vaques faméliques que dexamos atrás al igual que la ñube nos dexa a nosotros.
Tamos na carretera que sube al Mazucu, nos 3 km. que nos queén carretera abaxo danos tiempu atopanos con un xabali y un par de corzos.
Pasamos xunto a la ermita de Sta. María p'algamar La Pereda onde enantes de camudanos damos bona cuenta de la fuente. Buscamos un chigre onde no nos tomen por turistes, tomennos por pites pintes y desplumennos perbien.
Ye díficil d'esplicar pero güei p'algamar la cota de 677 m. subimos 1048, y durante 8 hores recorrimos 18 km.

No hay comentarios: